2015. december 4., péntek

Közlekedjünk - I rész - Budapest

A tömegközlekedési gondokat jobb minél előbb elhárítani. Több száz és ezer utast, embert érinthet. Nem beszélve a közlekedési fennakadásokról, dugókról. 

A Fővárosban kezdetben a BKV látta el ezeket a feladatokat. 



BKV / Budapesti Közlekedési Vállalat. 

Nagy vasak:

Volvo FM 400:

Karbantartási és üzemzavar elhárítási feladatokat lát el ez a Volvo. Tűzoltóságnak is van daruja, de a BKV jobbnak látta, saját felszerelést üzemeltetni. Visszatérő feladatuk a karambolt szenvedett autók "le daruzása" a sínekről. Elődje egy Tatra volt, klasszikus daru, kezelő fülkével. Az utód már önrakodó darut kapott, melyhez távvezérlő is tartózik, így a kezelő közvetlen közelről tudja a daruzást ellátni. 








Csepel 754 : 

A legismertebb nagy vas kettő darab Csepel 754-s üzemzavar elhárító, legsűrűbben kötöttpályás járműveket érintő baleseteknél tűnnek fel. Már nem mai darabok. Mivel cseréjük nem előre látható, rengeteg átalakuláson mentek át, ez leginkább mkj cseréket jelent, de kaptak már új fényezést, légkondit, a régi járható tetőt megszüntették. 


2015 verzió. 

2015 verzió, létra nélkül már. 


Mercedes Atego, felsővezeték szerelő. 

Ezeknek is voltak elődjei. Azok még Skoda Liazok voltak. Utána érkeztek Mercedesek, darab számukról sajnos nem tudok pontos információt. 

Előd már sárgalámpával. 



Itt jól látható a szerelő kosár. 



Műhelykocsik. 

VW Transporter: 

Kis gyors beavatkozó autók, műhelykocsik, egy - egy balesetnél, sürgős beavatkozásnál rögtön feltűnnek. Nagy számban találhatóak a BKV kötelékében, mind sárga, mind kéklámpával. 
Régebben Renaultok látták el ezt a feladatot, de rég óta a műhelykocsik = Volkswagen Transporter. Az fontos ezek a kis autók mindegyike lízingelt kocsik, nem vásárolják meg őket. Flottát lízingelnek, így pár évente cserélik őket. 



Az első verziók.


mivel ezek lízingelt autók, pár évente cserélődnek, az utolsó csere után újra Transporterek érkeztek, 



 A BKK megjelenésével szét váltak a feladatok. Itt azért említem, mert a BKK kocsikat szépen felmatricázták elkülönítették és 2015-ben a BKV autók is kaptak matricázást. Erre volt korábban példa, ezt hívták "kocka" dekornak. 

2015-s matricázás. 


Üzemzavar elhárítók: 

Volkswagen Caddy: 

Ez a kis kocsi, villamos balesetekhez vonul ki. Ebből is két verzió érkezett. Egy példány található meg belőle kéklámpával. 



2015 verzió már Federal híddal. 


Személyautók: 

Renault Clio: 

A kocka matricázás. 

Skoda Roomster: 

A lízinggel elsőnek Skoda Roomsterek érkeztek. 




Skoda Fabia. 

2015-ben a Skodák Roomsterek után itt típus váltás történt és a BKV a Fabia mellett döntött. 



Elsőként ezek kapták meg a 2015-s BKV matricázást. 



BKK - Budapesti Közlekedési Központ. 

Ezekkel a képekkel váltanék BKK-ra. 



Pár éve létrehozták a BKK nevű "céget". A feladatok szétváltak. A BKK lett a megrendelő, a BKV az üzemeltető. Ez üzemzavar elhárítás szintjén úgy néz ki, hogy a BKV biztosítja a helyszínelést és karbantartást, a BKK az üzemzavar elhárítást és utastájékoztatást. 

Volkswagen Caddy: 

Először 2015-ben kapott a BKK is Caddyket. 




Skoda Roomster. 

Az első BKK-s autók Roomsterek voltak. Két féle híddal érkeztek. 







Skoda Octavia:

Az új lízinggel a Roomsterek után Octaviák érkeztek, két féle verzióban.  







A következő részben az országos hálózat és külföldi autók érkeznek. 




Köszönöm a figyelmet. 

2015-12-04



























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése